Paríž 11. novembra (TASR) - Vo Francúzsku začala reklamná kampaň, ktorej cieľom je presvedčiť francúzske domácnosti, aby sa vrátili späť k pitiu vody z vodovodu. Francúzsko je totiž druhý najväčší spotrebiteľ minerálnej vody na svete.
Na billboardoch v okolí Paríža možno vidieť vyobrazené fľaše, ktoré sa svojim dizajnom podobajú na známe pomerne drahé značkové vody. Na nálepke však majú napísané "Eau du Robinet", teda voda z vodovodného kohútika.
"Ideálna pre tých, ktorí žijú na piatom poschodí bez výťahu," píše sa na jednom billboarde. "Čo by mohlo menej uškodiť životnému prostrediu než žiadny plastový obal?" stojí v ďalšej.
Vo Francúzsku spotreba vody naplnenej vo fľašiach sa za posledných 20 rokov zdvojnásobila, informovali miestne úrady. Hoci voda z vodovodného kohútika je 100-krát lacnejšia, konzumenti nedôverujú jej kvalite, a to aj napriek prísnym kontrolám.
"Je známe, že starší ľudia potrebujú vápnik proti osteoporóze. Voda z vodovodu im v tomto môže pomôcť, tvrdí člen parlamentu Andre Santini. Úrady dúfajú, že billboardová kampaň nielenže zlepší imidž vody z vodovodu, ale aj zníži náklady zberu a recyklácie plastových fliaš.