SME

Francúzski študenti plánujú "šokovú" kampaň proti antisemitizmu

Paríž 23. októbra (TASR) - Francúzski židovskí študenti plánujú spustiť budúci týždeň "šokovú" kampaň proti antisemitizmu inzerátmi, na ktorých sú cez ...

Paríž 23. októbra (TASR) - Francúzski židovskí študenti plánujú spustiť budúci týždeň "šokovú" kampaň proti antisemitizmu inzerátmi, na ktorých sú cez obrázky Ježiša Krista a Panny Márie napísané slová "Špinavý Žid".

Inzeráty sa majú objaviť od utorka vo viacerých novinách v čase, keď francúzska rímskokatolícka cirkev usporiadala týždňové stretnutie katolíkov z celej Európy na tému ako oživiť vieru v hlavných mestách kontinentu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Yonathana Arfiho, vedúceho Únie francúzskych židovských študentov (UEJF), ktorá kampaň sponzoruje, so zverejnením inzerátov súhlasili viaceré noviny, prevádzkovatelia billboardov to však odmietli.

SkryťVypnúť reklamu

"Je to kampaň šoku, takže je to lepšie v novinách, kde môžete čítať a premýšľať alebo otočiť stranu, ak to bude príliš šokujúce," povedal pre televíziu LCI. "Je dobré, keď ľudia hovoria o antisemitizme," dodal.

Vládna správa zverejnená v utorok uvádza, že nedávna vlna antisemitského násilia predstavuje hrozbu pre štruktúru francúzskej spoločnosti a neobmedzuje sa na niekoľko extrémnych pravičiarov alebo nespokojných mladých moslimov, ako sa často predpokladá.

Jeden z inzerátov ukazuje Krista s otvorenou náručou, zatiaľ čo na inom je Mária držiaca malého Ježiša. Pod nimi je napísané: "Čo ak by sa antisemitizmus týkal každého?"

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 086
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 712
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 085
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 434
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 286
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 608
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 240
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 864
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu