Košice 22. októbra (TASR) - Dvestotisíceho tohtoročného cestujúceho privítali dnes ráno na košickom letisku po prílete lietadla Sky Europe na linke Bratislava-Košice. Bol ním generálny riaditeľ košických Inžinierskych stavieb (IS) Jaroslav Jarábek, ktorému v novej príletovej hale zablahoželala a odovzdala darčekový kôš riaditeľka letiska Marta Horváthová.
"Je to veľká náhoda a šťastie, pretože ja takého ceny nevyhrávam," uviedol TASR Jarábek. Keďže veľa cestuje lietadlom, považuje to na druhej strane za satisfakciu za čas strávený na európskych letiskových termináloch a v lietadlách. Darčeku sa potešil aj preto, že ho získal v domovskom letisku, na novom termináli, na budovaní ktorého sa prácami podieľali aj IS.
V tomto roku očakáva košické letisko nárast počtu prepravovaných cestujúcich takmer o 50 000. Ako TASR uviedla riaditeľka letiska a predsedníčka predstavenstva a. s. Letisko Košice - Airport Košice Marta Horváthová, vlani prepravili spolu 187 000 cestujúcich, v tomto roku predpokladajú, že ich bude 235 000. K dnešnému dňu už prepravili vyše 200 000 pasažierov.
Od mája 2004 je košické letisko akciovou spoločnosťou so 100-% účasťou štátu a očakáva vstup strategického zahraničného partnera, informovala Horváthová.
Na nárast prepravy sa pripravujú dokončovaním nového terminálu v celkovej hodnote 507 miliónov Sk, ktorý by mali dokončiť pred Vianocami. Stavia sa zo štátnych prostriedkov a jeho kapacita bude 700 000 cestujúcich ročne. Podľa riaditeľky oproti pôvodnému rozpočtu očakávajú nižšie celkové náklady o 52 miliónov Sk.
V auguste už Bardejovské pozemné stavby odovzdali príletovú halu. Stavbári a montéri v súčasnosti dokončujú interiéry v odletovej časti, ktorej linky budú mať najmodernejšie technológie, spĺňajúce európske bezpečnostné kritériá. Začala sa aj výstavba novej 27 metrov vysokej riadiacej veže. V novom termináli budú vybavovať pasažierov zo schengenského priestoru, pre ostatných bude slúžiť starý terminál.
V súčasnosti košické letisko denne prijíma lietadlá 9 pravidelných liniek na trase Praha, Bratislava a Viedeň a 8 až 10 nepravidelných liniek. Najvzdialenejšími destináciami sú Egypt a americký Pittsburgh, kam lietajú najmä manažéri z U.S. Steel Košice.