![]() |
![]() |
Vyhlasované súťažné úlohy:
1. | Presnosť pristátia | ( technická úloha ) |
2. | Hod kniplom do diaľky | ( silová úloha ) |
3. | Hod krompáčom na cieľ | ( technická úloha ) |
4. | Pitie nápoja na čas | ( smädová úloha ) |
Presnosť pristátia
Úlohou súťažiaceho je pristátie do vymedzeného priestoru s minimálnou bodovou penalizáciou.
Priestor určený k súťažnému pristátiu je definovaný nasledovne.
Šírka gridu 20 metrov
Dĺžka gridu 51 metrov
Počet sektorov 7
Rozmery sektorov a penalizácie sú nasledovné
Sektor 1 | 5 metrov | 150 trestných bodov |
Sektor 2 | 5 metrov | 70 trestných bodov |
Sektor 3 | 1 meter | 0 trestných bodov |
Sektor 4 | 10 metrov | 20 trestných bodov |
Sektor 5 | 10 metrov | 30 trestných bodov |
Sektor 6 | 10 metrov | 40 trestných bodov |
Sektor 7 | 10 metrov | 50 trestných bodov |
50 | 40 | 30 | 20 | 70 | 150 |
Pristátím mimo vymedzený priestor súťažiaci získa 200 trestných bodov.
Pre bodové ohodnotenie sa bude brať v úvahu prvý dotyk kolieska hlavného podvozku. Prvý dotyk ostruhou, ostruhovým kolieskom, hlavným kolieskom po odskoku bodované nebudú.
Všetci súťažiaci absolvujú úlohu na jednom type dvojmiestneho klzáku, s jedným možným súťažným vzletom.
Spôsom vzletu na súťažnú úlohu bude stanovený organizátorom, nebude však iný ako:
a) aerovlek
b) naviják
c) gumicuk
Hod kniplom do diaľky
Úlohou súťažiaceho je hodiť knipel alebo jeho ekvivalent čo najďalej od stanoveného bodu.
Súťažný priestor bude vytýčený nasledovne:
Dĺžka perimeter letiska
Šírka perimeter letiska
Bod hodu „bod v ktorom musí opustiť knipel ruku závodníka“ bude vytýčený čiarou o šírke 2 metre, ktorá bude kolmá k predpokladanej trajektórii letu.
Rozbeh k hodu je dĺžkovo neobmedzený.
Vypustenie kniplu z ruky nie je priestorovo obmedzené pred čiarou, avšak k odhodu nesmie prísť za ňou.
V prípade že súťažiaci pri pokuse o hod spácha prešľap „ dotyk chodidla za čiarou hodu, pričom knipel stále zviera v ruke“ má možnosť opakovaného hodu. Najviac však pri treťom pokuse, musí dôjsť k platnému odhodu.
Ak vykoná prešľap trikrát za sebou, bude jeho výkon bodovaný maximom trestných bodov.
Každý súťažiaci má nárok na 3 hody. Pre bodovanie bude použitý najlepší výsledok.
Z dôvodu že cieľom každého súťažiaceho na rallye je ukončiť súťaž s čo najnižším počtom trestných bodov, bude bodové hodnotenie prevrátené. Znamená to, čím lepší výkon tým menej trestných bodov.Ak niekto hodí pomyselnú hranicu 70 metrov získa 1 trestný bod.
Výsledok vzdialenosti hodu sa bude zaokrúhľovať k najbližšiemu celému číslu. Presnosť bodovania 1 meter.
Pozri priloženú tabuľku.
Knipel
Z dôvodu nedostatku voľných kniplov v aerokluboch, doporučuje športová komisia použiť jednotné náradie, ktorým bude transportná tyčka na zdvih chvostu klzáku L-13.
V prípade že niektorý z aeroklubov má k disozícií originál knipel, uvítame jeho putovné zapožičanie pre jednotlivé zápolenia v iných aerokluboch.
Ak sa takýto putovný knipel nezoženie, bude sa hod do diaľky vykonávať s transportnou tyčkou.
Uznajme, že ak by sme trvali na hode len s kniplom a tento by samostatný nebol k dispozícií, hod celým lietadlom by bol nepraktický, aj keď toto by kniplom vybavené bolo.
Oficiálne bodovanie pre hod kniplom do diaľky
body = 71 - (Vdialenosť v m)
Hod krompáčom na cieľ
Úlohou súťažiaceho je krompáčom trafiť stanovený cieľ zo stanovenej vzdialenosti, bez dotyku krompáča pred alebo za vytýčeným cieľom.
Súťažný priestor bude vymedzený nasledovne:
a) Sektor hodu
b) Čiara hodu
c) Predný sektor
d) Cieľ
e) Zadný sektor
Sektor hodu ohraničuje celý súťažný priestor pre túto úlohu o rozmeroch
a) dĺžka 15 metrov
b) šírka 5 metrov
Čiara hodu je čiara kolmá k predpokladanej trajektórii letu krompáču k cieľu.
Čiara hodu bude umiestnená vo vzdialenosti
a) muži 10 metrov
b) ženy 7 metrov
od stanoveného cieľa.
Predný sektor je ohraničený čiarou hodu a cieľom.
Cieľ je plastová fľaša alebo jej náhrada primeraných rozmerov, umiestnená na drevenom kolíku vo výške jeden meter nad zemou.
Zadný sektor je ohraničený cieľom a zadnou hranicou súťažného priestoru.
K strate bodov dochádza v prípade ak prvý dotyk zo zemou pred zásahom cieľa bude v prednom alebo zadnom sektore.
Ak dôjde k dotyku v prednom sektore bude penalizácia 50 bodov
v zadnom sektore bude penalizácia 20 bodov
Priame zasiahnutie cieľa bude bez bodovej penalizácie.
Ak dôjde k zásahu po odraze krompáča od zeme, penalizácia bude aplikovaná na základe bodu dotyku.
Každý súťažiaci má nárok na 3 pokusy.
Prešľap sa bude penalizovať ako pri hode kniplom do diaľky. Pri treťom prešľape, alebo ak krompáč opustí súťažný priestor a opustenie nebolo spôsobené odrazom náčinia od zeme, bude penalizácia 100 trestných bodov pri ktoromkoľvek z troch pokusov.
Pitie piva na čas
Úlohou súťažiaceho je vypiť organizátorom stanovené množstvo piva v čo najkratšom čase.
Množstvo piva je stanovené na 0,5 litra
Súťažiaci, ktorý viac piva vyleje mimo seba ako do seba, bude penalizovaný nasledovne.
Najhorší dosiahnutý čas v pití piva plus 10 sekúnd.
Súťažiaci, ktorý odmietne plniť súťažnú úlohu bude penalizovaný najhorším dosiahnutým časom plus ziskom 20 sekúnd.
Každý súťažiaci má na splnenie úlohy jeden pokus.
Bodovanie
Víťazom daného kola Gullaš Rallye sa stane účastník ktorému bolo udelených najmenej trestných bodov
Postup pre výpočet celkového výsledku je nasledovný.
Súčet trestných bodov v jednotlivých úlohách ktoré budú vynásobené výsledným časom v rýchlosti pití piva daného súťažiaceho.
Presnosť pristátia 20 trestných bodov
Hod knipla do diaľky 35 trestných bodov
Hod krompáčom na cieľ 20 trestných bodov
Pitie piva na čas 12,5 sec.
20 + 35 + 20 = 75 x 12,5 = 937,5 bodov.
V prípade že dvaja závodníci dosiahnu rovnaký celkový počet bodov, lepšie sa umiestni ten, ktorého súčet trestných bodov je nižší v prvých 3 súťažných úlohách.
Závodník ktorý odmietne splniť vyhlásenú súťažnú úlohu, bude penalizovaný udelením 200 trestných bodov. Netýka sa to úlohy v rýchlosti piti piva.
Za športovú komisiu
Puppy