
Viedeň 10. septembra (TASR) - U rakúskych ochrancov spotrebiteľov sa v poslednom čase množia sťažnosti na nízkonákladové slovenské aerolínie SkyEurope. Spoločnosť je vraj málo ochotná nahradiť škodu pri omeškaní batožiny, povedal dnes šéf Európskeho spotrebiteľského poradenstva Europäische Verbraucherberatung Georg Mentschl rakúskej agentúre APA. "Uvažujeme o prípadnej cezhraničnej spotrebiteľskej žalobe," povedal Mentschl.
V niektorých dokumentovaných prípadoch sa ukázali previnenia proti Montrealskej dohode z júna 2004, v ktorej 54 štátov, vrátane všetkých štátov Európskej únie (EÚ), USA a Japonska upravuje podmienky pre medzinárodnú prepravu osôb, cestovnej batožiny a tovarov prostredníctvom leteckých spoločností. Podľa článku 17 ručí letecká spoločnosť za "zničenie, stratu alebo poškodenie cestovnej batožiny, pokiaľ škodu nemožno pripísať zvláštnosti batožiny alebo jej chybe."
V jednom prípade pasažier zmeškal svoj let, pretože nebol spoločnosťou informovaný o posune letu na skorší termín. Zmätky a nevôľu čoraz častejšie spôsobuje aj cena leteniek. Cena udávaná v korunách bola od zákazníka prijatá v eurách pri výmennom kurze, ktorý si stanovila spoločnosť SkyEurope a mohol sa viac či menej odlišovať od denného kurzu.
Sťažnosti pasažierov o neprepravenej batožine sú síce u spotrebiteľských poradcov na dennom poriadku, ale výnimočná je ich častá frekvencia. "U spoločnosti Air Berlin napríklad nevieme o žiadnych sťažnostiach," povedal Mentschl. V poslednom čase ubudlo aj sťažností proti írskym nízkonákladovým aerolíniám Ryanair.
Informovala o tom rakúska agentúra APA.