Jedným z prvých vlastníkov jachty na Slovensku bol dnes už nebohý podnikateľ Deák, ktorý bol považovaný za vplyvného člena podsvetia.
Solventní Slováci sa k vlastníctvu jácht možno preto neradi priznávajú a s obľubou ich registrujú pod cudzou, zväčša americkou vlajkou. Zistiť, komu ktorá luxusná loď patrí, je preto takmer nemožné.
Riaditeľ Námorného úradu Imrich Coplák hovorí: "Je to ako s autom. Meno vlastníka môžeme prezradiť."
Bolo by to možné len v prípade znalosti presného označenia plavidla - mena aj čísla. Hľadať v prímorských letoviskách medzi tisíckami plavidiel slovenské, je však stratou času. Známe je len to, že slovenská flotila je najpočetnejšia na pobreží Jadranu.
20-metrovú loď vlastní podnikateľ Patrik Tkáč zo spoločnosti J&T, 13-metrovú má reklamný manažér Fedor Flašík, jachta Karola Konárika za 100-tisíc eur kotví rovno pri Zadare, každoročne si cez leto prenajíma loď na niekoľko týždňov primátor Žiliny Ján Slota.
Jachtárom, ktorý zároveň rekreačné plavidlá prenajíma, je aj Dušan Hlaváček. Jachtu vlastnil dnes zatvorený bývalý majiteľ B.M.G. Invest Vladimír Fruni aj majiteľ Teleaxisu Peter Kovarčík.
Na Slovensku kotví v prístave do 20 menších lodí a jácht, ktoré vlastnia zväčša strední a významnejší podnikatelia. Spolu s luxusným automobilom je loď symbolom ich úspechu.
Po týchto zvyčajne mužských hračkách prichádzajú na rad podľa predajcu a majiteľa Porsche na Slovensku už len lietadlá a ostrovy.