Frankfurt nad Mohanom 21. júla (TASR) - Zhruba 200 000 zamestnancov nemeckej skupiny Siemens sa odteraz nebude môcť "ulievať", kým budú služobne letieť na niektorej z palúb Boeingu. Siemens ako prvý podnikový klient na svete podpísal s Boeingom dohodu o ponuke internetových služieb v lietadle. Pracovníci nemeckého koncernu budú mať teda odteraz na pracovných cestách k dispozícii vysokorýchlostný prístup do podnikovej siete, vrátane e-mailu. Tento prístup bude funkčný v priebehu letu nad Severnou Amerikou, Atlantickým oceánom, Európou a Áziou. Finančné podmienky kontraktu neboli zatiaľ zverejnené.
Divízia Boeingu Connexion už v máji spustila svoju palubnú internetovú službu v lietadle spoločnosti Lufthansa. Ďalšie podobné vybavenia pravdepodobne poputujú do strojov škandinávskej skupiny SAS a leteckého prepravcu Japan Airlines, pričom rovnaké služby by do konca tohto roka mohlo ponúkať ďalších zhruba 10 popredných aerolínií. Nutnosťou pasažierov bude akurát priniesť si na palubu vlastný laptop s bezdrôtovým modemom. Podnikoví klienti, ako v prípade firmy Siemens, však na rozdiel od bežných cestujúcich dostanú heslo, pomocou ktorého získajú prístup k službe bezplatne. Pre ostatných bude táto vymoženosť stáť 15 USD až 20 USD (zhruba 480 až 640 SKK) na krátkych letoch a 30 USD pri letoch dlhších ako 6 hodín. Možné však je aj to, že aerolínie sa priklonia k platbe zhruba 10 USD za každú polhodinu. Boeing si pritom výnosy z tejto služby rozdelí podľa dohody s každou leteckou spoločnosťou.
"Viac ako polovica zo 417 000 zamestnancov Siemensu každý rok cestuje za obchodom po celom svete," reagoval pre médiá na správu o kontrakte zástupca nemeckej spoločnosti Lutz Stammnitz. "Vždy sa snažíme nájsť spôsob, ako rozšíriť ich skúsenosti z ciest a služba Connexion od koncernu Boeing bude pre nás veľkou výhodou. Naši zamestnanci produktívnejšie a príjemnejšie využijú svoj čas na ceste," dodal.
Informovala o tom agentúra Reuters.