SME

Technické poruchy a meškania u SkyEurope spôsobené hlavne zábehom lietadiel

Za zvýšeným výskytom počtu letov s omeškaním a technickými poruchami treba podľa generálneho riaditeľa SkyEurope Airlines Christiana Mandla vidieť základné rozširovanie ponuky destinácií a masívne zvyšovanie počtu letov spoločnosti

Bratislava 23. júna (TASR) - Za zvýšeným výskytom počtu letov s omeškaním a technickými poruchami treba podľa generálneho riaditeľa SkyEurope Airlines Christiana Mandla vidieť základné rozširovanie ponuky destinácií a masívne zvyšovanie počtu letov spoločnosti. Ako ďalej informoval, technické problémy sú sprevádzané hlavne uvedením 4 nových lietadiel typu Boeing 737 do flotily SkyEurope, ktoré sú spojené s ich zábehom. "Integrácia nových lietadiel do prevádzky je v leteckej praxi všeobecnou príčinou meškania letov a prevádzka SkyEurope nie je výnimkou," povedal Mandl. "Ak by SkyEurope nemal žiadne meškanie alebo technické problémy, boli by sme viac znepokojení o bezpečnosti našich letov. Práve výskyt meškaní je dôkazom toho, že SkyEurope realizuje podrobné a dôsledné prehliadky lietadiel pred odletom," dodal.
Spomedzi 1 972 letov, ktoré tento nízkonákladový letecký prepravca vykonal do konca mája tohto roka na lietadlách typu Boeing 737, bolo zaznamenaných len 7 incidentov. Podľa Mandla ide o situácie, ktoré nemajú vplyv na bezpečnosť letu, ale len ovplyvňujú jeho priebeh. Do tejto kategórie spadajú aj udalosti, ktoré sa na lietadlách SkyEeurope udiali v posledných týždňoch. Letecký priemysel pritom rozlišuje ešte ďalšie druhy incidentu, a to vážny incident, pri ktorom je spôsobená závažná technická škoda a posledným stupňom je nehoda. Tá zahŕňa závažnú technickú škodu s následkami na životoch. Najmenej závažným je takzvaný pozemný incident, pri ktorom nastávajú problémy ešte kým je lietadlo na zemi.
V rámci presnosti odletov leteckých dopravcov v prvom kvartáli tohto roka z letísk, ktoré využíva aj SkyEurope, dosahuje nízkonákladový prepravca porovnateľné alebo dokonca lepšie výsledky ako iní dopravcovia. Percentuálny podiel odletov z Bratislavy oneskorených o viac ako 15 minút predstavoval u SkyEurope 14,3 %, v prípade spoločnosti Swiss z Zürichu to bolo 34,8 % a Alitalie z rímskeho letiska Fiumicino 26,1 %. U Air France sa percento oneskorených letov z parížskeho letiska Orly vyšplhalo na 13,0 %. Z porovnania však zároveň vyplýva, že dĺžka oneskorenia je u SkyEurope vyššia než u ostatných dopravcov. SkyEurope vykázal priemernú dĺžku oneskorenia v prvom štvrťroku na úrovni takmer 54 minút, u Air France to bolo 40 minút, v prípade talianskeho prepravcu takmer 43 minút a u Swiss niečo cez 34 minút. "Jeden z hlavných dôvodov priemerne dlhších oneskorení bol nedostatok záložných lietadiel," uviedol Mandl. Technické nedostatky tvoria podľa neho len percento z omeškaní. Štatistika SkyEurope by sa však mala v tejto oblasti začať postupne vylepšovať. "V máji sme uviedli do prevádzky 4 nové lietadlá typu Boeing 737. Tie výrazne zvýšili sedačkovú kapacitu použiteľnú v prípade potreby na linkách, ktorých odlet môže byť oneskorený," odôvodnil Mandl.
V súvislosti s oneskorovaním letov Mandl na záver upozornil, že v Bratislave je veľký problém s pasovou a bezpečnostnou kontrolou. "Rozpočet pre prácu polície na letisku nezodpovedá počtu pasažierov, ktoré letisko vybavuje. V minulom roku SkyEurope prepravil 171 000 pasažierov, pričom tento rok plánuje prepraviť približne 1 milión, z čoho väčšina bude práve z bratislavského letiska," skonštatoval. SkyEurope začala svoju činnosť v roku 2002 a základne má v Bratislave, Košiciach, Budapešti a Varšave. Flotila spoločnosti, ktorá zahŕňa 13 lietadiel v súčasnosti zabezpečuje prepravu pasažierov do 18 miest v 12 krajinách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. KVITOK® – prírodná kozmetika zo srdca východného Slovenska
  2. Slovo HAUS znamená dom, budova, firma. Je to aj domov
  3. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  4. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  5. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  8. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 549
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 7 343
  3. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 5 849
  4. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 710
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 733
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 603
  7. Plátené tašky a opakované použitie 4 222
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 2 889
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

TV program: Kde sledovať EURO U21 2025? Nenechajte si ujsť žiaden zápas Slovenska.

Pozrite si TV program ME vo futbale do 21 rokov 2025. Ktoré televízne stanice vysielajú zápasy slovenskej reprezentácie?


Cristian Chivu.

Na poste nahradil Simoneho Inzaghiho, ktorý povedie Al Hilal.


TASR
Dominik Javorček

Podpísal zmluvu do roku 2029.


TASR
Slovenský útočník Michal Svrček v drese Brynäs IF.

Príbeh talentovaného hokejistu Michala Svrčeka.


Martin Turčin
SkryťZatvoriť reklamu