Bratislava 4. júna (TASR) - Bratislavské letisko začína mať kapacitné problémy s prideľovaním časov odletov jednotlivým leteckým spoločnostiam, čo sa prejavuje najmä s blížiacou sa letnou sezónou. Na tlačovej konferencii to uviedol prevádzkový riaditeľ leteckej spoločnosti Air Slovakia BWJ Ltd. Miloš Vrablica.
Podľa Vrablicu letisko nespĺňa kritériá, aké by prislúchali letisku hlavného mesta členského štátu Európskej únie. Kapacita pristávacích plôch je podľa neho postačujúca, avšak problémové miesto tvorí samotná budova letiska, ktorá jednoducho nedokáže vybaviť veľký počet cestujúcich naraz. "Aj naša spoločnosť začína mať problémy s prideľovaním časov odletov, preto sú najmä dovolenkové lety v ranných hodinách," uviedol Vrablica. Zároveň dodal, že ešte výraznejšie problémy nastanú, keď sa o Bratislavu začnú zaujímať aj väčšie letecké spoločnosti. Letisku taktiež chýba aj rozsiahlejšie parkovisko a tranzitný hotel pre pasažierov. Spoločnosť preto víta pripravovanú transformáciu letiska na akciovú spoločnosť, ako aj prípadný vstup strategického investora.
Spoločnosť Air Slovakia prepravila v minulom roku 55 509 cestujúcich a evidovala 169 916 osobokilometrov. Kapacitu svojich lietadiel využíval prepravca na 66 % a odlietal vyše 600 letov. Firma zamestnáva vyše 70 zamestnancov. Vo svojom letovom parku má Air Slovakia tri lietadlá Boeing, pričom od júla sa park rozšíri o ďalší 204-miestny Boeing 757. Firma obstará lietadlo prostredníctvom operatívneho lízingu na 36 mesiacov s možnosťou predĺženia kontraktu o 24 mesiacov. Hodnota tohto lietadla je približne 1 miliarda Sk. Firma nezverejňuje svoje zisky, ale ako uviedol generálny riaditeľ Augustín Bernát, za posledné tri roky dosiahla mierny zisk. Air Slovakia realizuje pravidelné linky do Bejrútu, Birminghamu, Dillí a Amritsaru, Tel Avivu, cyperskej Larnaky a Kuvajtu. Taktiež lieta na mnohých charterových letoch, pričom počíta s rozšírením destinácií do Thajska, Kene a na exotický Maurícius.
Podľa generálneho riaditeľa je slovenský trh pre tri tunajšie letecké spoločnosti pomerne malý, čo sa prejavuje najmä v zimných mesiacoch, keď spoločnosť okrem výnimočných charterov do exotických krajín poskytuje iba minimálny počet pravidelných letov. Slabšie zimné mesiace však dokáže nahradiť letná sezóna s mnohými charterovými letmi.