SME

ANKETA

Známych ľudí i ľudí pohybujúcich sa pri reklame sme sa spýtali: 1. Čo urobíte, keď sa v televízii začne reklama? Prepnete na iný kanál, vypnete televízor, idete si ...

Známych ľudí i ľudí pohybujúcich sa pri reklame sme sa spýtali:

1. Čo urobíte, keď sa v televízii začne reklama? Prepnete na iný kanál, vypnete televízor, idete si uvariť čaj alebo reklamný blok sledujete?

2. Viete si spomenúť na reklamu alebo druh reklamy, ktorú môžete považovať za dobrú, remeselne zvládnutú, dokonca takú, ktorá je vtipná, má švih aj inteligentnú pointu?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3. Máte k niektorej reklame alebo typu reklám vyslovene negatívny vzťah? Urážajú dokonca niektoré váš vkus?

FEDOR FLAŠÍK, reklamný manažér

SkryťVypnúť reklamu

1. „Momentálne radšej prepnem na iný program, ako by som mal sledovať reklamu.“

2.,3. „V poslednom čase je to veľmi bezfarebné, konzumné, bez citu. Kedysi sa mi páčili reklamy, ktoré robili moskovské reklamné agentúry, videl som ich asi pred dvoma rokmi na jednom festivale v Brne a boli vynikajúce. Inak je to veľmi priemerné, podľa mňa sa nič výnimočné v oblasti reklamy neudialo. Slovenská reklama je podľa mňa katastrofa.“

PETER PIŠŤANEK, spisovateľ

1. „Nesledujem, prepnem program a prejdem všetky kanály až do konca, takže mi vždy utečie pár prvých minút z filmu, ktoré nasledujú po tej reklame. Na reklamy sa pozerám len dodatočne, v programoch ktoré sú venované najkreatívnejším, tie sa mi páčia.“

2. „V poslednom čase bolo niekoľko dobrých reklám na autá.“

SkryťVypnúť reklamu

3. „Nebaví ma pozerať sa na ženy vychvaľujúce hygienické vložky.“

ANDREA VADKERTI, mediálny poradca súkromnej spoločnosti

1. „Prepnem na iný kanál.“

PAVOL RUSKO, spolumajiteľ TV Markíza, politik

1. „Ak som pri televízii – a to je dosť zriedka – tak keď ide reklama, zostávam. Pretože väčšinou som už po celom dni taký uťahaný, že sa mi nechce míňať energiu na to, aby som vstal a šiel si niečo uvariť.“

2. „V poslednom čase sa mi páčili napríklad reklamy na Slovenskú poisťovňu so slonom alebo predvianočné reklamy na Globtel.“

3. „Nevkusná? To nepoviem, nahneval by som klienta. Ale jedna reklama ma pobavila – ‘IRB, banka, v ktorej je jasno‘. Na druhý deň už bolo jasno celkom – pod nútenou správou.“

MILAN MARKOVIČ, humorista

1. „Nevybrali ste si vhodného. Už dávnejšie sledujem na obrazovke predovšetkým teletext. Pár programov týždenne si nahrám a pozriem vtedy, keď mám čas. Sem-tam dokonca aj niečo z toho archivujem. S reklamou teda prakticky neprichádzam do kontaktu. Ak sa tak aj výnimočne stane, sám seba si príliš vážim na to, aby som jej venoval čo len zbežnú pozornosť. Deväťdesiat deväť percent reklamnej produkcie sú nevýslovné stupídnosti.“

SkryťVypnúť reklamu

2. „Kedysi som si na zahraničných kanáloch pozrel pár relácií zo seriálu Najvtipnejšie reklamy sveta – tak nejako sa to volalo. Tam sa naozaj niečo dalo nájsť. Dnes však nemám čas ani na to.“

3. „Reklama nemá koho uraziť. Dospelý divák, čo ju sleduje či dokonca vyhľadáva, je náramne jednoduchý človek, ktorého vkus je na úrovni výrobcu umelého vodopádu. Ostatní sú buď deti, alebo sociológovia. Zvyšok sveta reklamu zo svojich záujmov vynecháva. Takže naozaj nemá koho uraziť.“

GABRIEL PALACKA, pokladník politického subjektu

1. „Snažím sa prepínať.“

2., 3. „Takmer všetky sú nevkusné, najmä tým, že sú primitívne a opakujú sa stále donekonečna. Na nejakú vtipnú reklamu si nespomínam, jedine z relácií, ako bol napríklad Reklamátor.“

IVETA LEDEREROVÁ, módna návrhárka

SkryťVypnúť reklamu

1. „Ako kedy a ako na ktorej stanici, niekedy ju sledujem.“

2. „Reklama jednej telefónnej spoločnosti, ktorá určite oslovila tých, koho mala – mladých ľudí.“

3. „Nepáčia sa mi reklamy, ktoré niečo silne vnucujú, či už je to tovar, alebo myšlienka. Agresívnym vnucovaním nedajú priestor konzumentovi, aby si sám spravil úsudok a vybral si.“

Autor: MONIKA ŠUSTEKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 073
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 611
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 997
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 437
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 777
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 608
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 269
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 862
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Šéf WHO Tedros Adhanom Ghebreyesus.

Krajiny znižujú výdavky na pomoc.


TASR
Ilustračné foto

Z Jemenu pravidelne útočia na krajinu povstalci.


TASR

Cirkevné procesy majú písané i nepísané pravidlá. Zmeniť sa môže veľa.


a 1 ďalší
Istanbulský starosta Ekrem Imamoglu.

Özel na sociálnej sieti napísal, že „23. apríl nemožno zakázať".


TASR
SkryťZatvoriť reklamu