iciach ostatného za tri a pol roka. Independent v tejto súvislosti hovorí dokonca o nejakej vyššej sile, ktorá akoby Britániu za niečo trestala.
Po nezvyčajne tuhej zime, ničivých záplavách a železničnej havárii v Hatfielde, ktorá vyvolala rozhorčenie Angličanov nad úbohým stavom britských železníc, sa ostrovania musia vyrovnať s ďalšou vlakovou tragédiou. Je pravda, že nehodu tentoraz nespôsobili ani problémy signalizačného zariadenia ani prasknuté koľajnice, ako v prvých dvoch prípadoch, priznáva Guardian.
Išlo naozaj o nehodu, ktorá so stavom železníc nemá nič spoločné - napriek tomu by mal byť prípad ďalším varovaním, že Británia musí neodkladne pokračovať v radikálnej rekonštrukcii železničnej dopravy.
Nová tragédia, samozrejme, neprispeje k dôvere cestujúcich v bezpečnosť cestovania železnicami. Mnohí po predchádzajúcich nešťastiach začali do práce dochádzať autom a železnice darmo znižujú cestovné, aby získali zákazníkov späť.
Každý si však musí uvedomiť jednu vec: žiadny dopravný prostriedok nikdy nebude stopercentne bezpečný a niekedy prosto neexistuje očkovanie proti smrteľnému vyčíňaniu náhody, píše Guardian.