Bratislava 19. októbra (TASR) - Takmer celý náklad 4 tisíc kusov prvého čísla pouličného časopisu Nota Bene, ktorý na bratislavských uliciach ponúkajú bezdomovci, sa už predal. Každý deň predáva časopis, ktorý začal vychádzať v septembri, 10 až 20 bezdomovcov.
Šéfredaktorka časopisu Martina Ferenčíková predpokladá, že cez víkend sa dopredajú posledné kusy a na budúci týždeň budú predajcovia predávať ďalšie výtlačky. "V týchto dňoch sme si v tlačiarni objednali ďalších 1500 kusov," uviedla pre TASR.
Vzhľadom na úspech časopisu, ktorého predajom si ľudia bez domova pomáhajú zlepšiť finančnú situáciu, uvažujú členovia združenia Proti prúdu, ktoré časopis vydáva, o tom, že sa Nota Bene stane dvojtýždenníkom. "Všetko však závisí od zváženia pomeru nákladu a zisku a od toho, či bude predajnosť naďalej úspešná," doplnila šéfredaktorka. Súčasne avizovala, že časopis bude mať v budúcnosti viac strán a k rubrikám venovaným bezdomovcom, rôznym sociálnym problémom, kultúre, zdraviu, či športu pribudnú nové, pričom cena časopisu zostane nezmenená. Na jeho stránkach bude i nekomerčná reklama.
Pouličný časopis Nota Bene vydáva občianske združenie Proti prúdu od septembra. Časopis je súčasťou projektu No borders, v rámci ktorého sa pouličné časopisy vydávajú v krajinách strednej a východnej Európy. Každý nový zaregistrovaný predajca dostane zadarmo 5 kusov časopisu a každý ďalší kus si nakupuje za 13 korún a predáva ho za 26 korún. Za zarobené peniaze si bezdomovci kupujú oblečenie, jedlo, vybavujú doklady a platia ubytovanie, či podnájom.