Informoval o tom nemenovaný zdroj z francúzskych priemyselných kruhov. K obnoveniu prevádzky tzv. lietajúcich ceruziek dochádza po bezpečnostných vylepšeniach na strojoch.
Tie museli byť zrealizované po tragickej havárii jedného z concordov v júli minulého roka so 113 ľudskými obeťami. Lietadlo Air France vtedy padlo v plameňoch krátko po štarte z parížskeho letiska Charla de Gaulla.
Zdroj informoval, že obe letecké spoločnosti, ktoré ako jediné na svete prevádzkujú nadzvukové dopravné lietadlá v počte 12 kusov, sa rozhodli pre obnovenie komerčných služieb súčasne.
Spoločnosť Air France túto správu bezprostredne nekomentovala. Vyhlásila však, že v priebehu dňa vydajú vyhlásenie.
Britské a francúzske úrady pre bezpečnosť leteckej premávky v septembri uvoľnili cestu pre opakované sprevádzkovanie concordov. Zákaz ich vzletov bol vydaný v auguste 2000.
Medzi odsúhlasenými bezpečnostnými modifikáciami na jedinom nadzvukovom dopravnom lietadle sú okrem iného nepreraziteľné kevlarové obloženia palivových nádrží a nové, defektom odolnejšie pneumatiky.