Zmeny v mediálnych trendoch sú poznamenané znižovaním počtu novinárov, ako aj rozšírením informačných a rešeršných aktivít, uvádza sa v americkej štúdii, ktorú zverejnili v pondelok vo Washingtone.
Štúdia s názvom Stav nových médií v roku 2004 si všíma okrem iného aj citeľný nárast médií v španielskom jazyku za uplynulých desať rokov, ako i tzv. etnických médií.
V súčasnosti sa denne predá v USA len asi 55 miliónov denníkov, čo predstavuje 11-percentný pokles v porovnaní so situáciou v roku 1990.
Tento pokles sa pripisuje zmenšovaniu záujmu Američanov o médiá, ako aj strate dôvery v ne. Čiastočne je to aj dôsledok medializovaných škandálov, ako bolo minulý rok priznanie reportéra New York Time Jaysona Blaira, že si desiatky údajne pravdivých príbehov zverejňovaných v denníku jednoducho vymyslel.
Dôveryhodnosť denníkov podľa štúdie klesla z 80 percent v roku 1985 na 59 percent v roku 2002. Z tohto dôvodu len 54 percent obyvateľov USA číta niektorý z denníkov v pracovné dni a 62 percent v nedeľu. Tieto čísla navyše neustále klesajú.
V súlade s týmito negatívnymi tendenciami znižujú médiá aj počty svojich zamestnancov. Americké denníky zamestnávali v roku 2002 o 2200 novinárov menej, než v roku 1990.
Zmeny v žurnalistike sa prejavili aj na obsahu periodík. Takmer štvrtinu priestoru v tlači, 23 percent, dostávajú články zamerané na každodenný život. Na druhom mieste s 21 percentami sú americké vládne záležitosti, osem percent majú správy zo spoločnosti a len sedem percent je vyhradených pre zahraničnú politiku.