SME

Audi A3 1,9 TDI Attraction

Test spotreby:Na vlaňajšom autosalóne v Ženeve debutovalo Audi A3 druhej generácie. Tento rok sme sa tam vybrali práve na ňom. Zvolili sme najlacnejšiu verziu (884 400 Sk) s naftovým motorom 1,9 TDI vo vybavení Attraction s cieľom absolvovať ...

Test spotreby:Na vlaňajšom autosalóne v Ženeve debutovalo Audi A3 druhej generácie. Tento rok sme sa tam vybrali práve na ňom. Zvolili sme najlacnejšiu verziu (884 400 Sk) s naftovým motorom 1,9 TDI vo vybavení Attraction s cieľom absolvovať trasu z Bratislavy do Ženevy na jednu nádrž. Podmienky skúšky spotreby neboli ľahké - cestou snežilo a motor mal zatiaľ najazdených iba 157 km. Preto sme ho ešte pred štartom z Bratislavy zabehli a na tachometri pribudlo 800 km.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlastná trieda

SkryťVypnúť reklamu

Audi A3 je typickým predstaviteľom športových automobilov pre zákazníkov, ktorým stačí trojdverové auto s ponukou priestoru na úrovni nižšej strednej triedy. Jazdné vlastnosti, komfort a imidž však túto kategóriu prevyšujú. Samozrejme, aj základná cena je vyššia než pri "konzumnej" kompaktnej triede. Druhá generácia Audi A3 zatiaľ existuje iba v športovej trojdverovej karosérii a tomu zodpovedá aj dynamický strih. Okrem zábavy a športu si takéto auto dokáže na seba zarobiť pri dlhých služobných cestách. Práve preto sme na Audi A3 TDI absolvovali cestu do Ženevy. Karoséria má štýl a korózii odoláva dvanásť rokov. Audi A3 má v skutočnosti päť miest na sedenie a tomu zodpovedajúcich päť opierok hlavy. Podľa našich skúseností si pohodlie vychutnajú štyria dospelí, ale odvezú sa aj piati. Na dlhú cestu po Európe je najvhodnejšia dvoj- prípadne trojčlenná posádka. Batožina dvoch dospelých nezaplnila "kufor" (350 l) ani na 75 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Najlacnejšia verzia

Vybavenie Attraction zahŕňa dvojzónovú automatickú klimatizáciu, čelné i bočné airbagy, antiblokovací systém ABS, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické nastavovanie zrkadiel a elektrické ovládanie okien. Ďalšie prvky z príplatkového vybavenia si vyberá zákazník podľa svojich potrieb. Do testovaného modelu sa takto dostalo vyhrievanie sedadiel, stabilizačný systém ESP, lakťová opierka vpredu, držiaky na poháre a perleťová metalíza.

Na dlhej ceste nám chýbal palubný počítač a delené osvetlenie kabíny s lampou na čítanie. Do zoznamu príplatkového vybavenia odporúčame budúcim majiteľom zahrnúť xenónové svetlomety a tempomat. Pohodlie je výsledkom príkladnej ergonómie a vynikajúcich sedadiel. Ani po štrnástich hodinách za volantom nás nebolel chrbát. Prístrojový panel je tak ako pri každom Audi kvalitne spracovaný, s jemným podsvietením, ktoré neťahá oči. Bezpečný podvozok a stabilizačný program ESP nám dodali odvahu k rýchlejšej jazde aj po zasneženej diaľnici. Svoj podiel na bezpečnej jazde má aj posilňovač riadenia. Jeho účinok závisí od rýchlosti, pretože pri vysokej rýchlosti dáva riadenie väčší odpor a v meste zase takmer žiadny.

SkryťVypnúť reklamu

Tesne pred cieľom

Motor 1,9 TDI (105 k) je v porovnaní s agregátom 2,0 TDI slabší a lacnejší variant, preto je zaujímavý aj pre náš trh. Navyše motor je dostatočne pružný a úsporný. Práve nízka priemerná spotreba 4,9 l/100 km, ktorú udáva výrobca, nás inšpirovala k pokusu prejsť s jednou nádržou (55 l) približne 1100 km. Znamenalo by to priemernú spotrebu 5 l/100 km. Trasa viedla cez Viedeň, Innsbruck, horský priechod Alberg, Bern až do Ženevy. Pri ustálenej rýchlosti 90 km/h a vyslovene úspornej jazde by bol pokus určite úspešný. Nás však zaujímala normálna jazda v reálnych podmienkach. Cez Rakúsko sme dodržiavali rýchlosť okolo 130 km/h. Väčšiu časť cesty až po Innsbruck snežilo, takže ani v Nemecku sme neprekročili rýchlosť 140 km/h. Sneh a horský priechod v Alpách zvýšili spotrebu na 5,8 l/100 km. Vyrovnaná jazda (120 km/h) za slnečného počasia naprieč Švajčiarskom zrazila priemer na 4,6 l. Osemdesiat kilometrov pred cieľom nás okolnosti prinútili pre istotu natankovať. Za výsledok 5,3 l/100 km by sa nemuseli hanbiť ani malé autá. Podstatou Audi A3 1,9 TDI Attraction je úsporný motor, bezpečný podvozok, tichý interiér i kvalitné dielenské spracovanie. Kto si potrpí na výbavu, musí k základu ešte niečo pridať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 201
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 748
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 587
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 581
  5. Plátené tašky a opakované použitie 4 018
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 000
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 554
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 448
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Išlo o úmyselný trestný čin. Zatiaľ nikoho nezadržali.


TASR
Pápež Lev XIV.  celebruje omšu počas slávnosti Zoslania Ducha Svätého – Turíce – na Námestí sv. Petra vo Vatikáne.

V rámci sviatku Turíce vyzval ľudí, aby prekonali strach z tých, ktorí sú iní.


TASR 2
Ilustračné foto.

V roku 2021 skupina poslancov označila chov domácich zvierat za deštruktívny spoločenský problém.


TASR 1
Belgickí farmári protestujú v Bruseli

Telo matky a jej dcéry objavili hasiči v piatok ráno po požiari fary.


TASR

Sportnet

Hráči Sniny počas penaltového rozstrelu v zápase Snina - Lehota pod Vtáčnikom.

Futbalistom Sniny ostali oči pre plač.


Futbalový agent Martin Petráš.

EURO U21 je najväčšie futbalové podujatie, ktoré môže Slovensko usporiadať.


TASR
Centrálny kurt Philippa Chatriera počas zápasu Lorenzo Musetti - Carlos Alcaraz v semifinále Roland Garros 2025.

Núdzové riešenie z 80-tych rokoch 19. storočia sa ukázalo ako revolučné.


Jan Kamarád
Tréner Thomas Frank na lavičke Brentfordu.

Pozrite si prehľad zaujímavých futbalových prestupov v letnom prestupovom období 2025 na Slovensku aj v zahraničí v nedeľu 8. júna. Sledujte minútu po minúte.


SkryťZatvoriť reklamu