SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Audi A3 1,9 TDI Attraction

Test spotreby:Na vlaňajšom autosalóne v Ženeve debutovalo Audi A3 druhej generácie. Tento rok sme sa tam vybrali práve na ňom. Zvolili sme najlacnejšiu verziu (884 400 Sk) s naftovým motorom 1,9 TDI vo vybavení Attraction s cieľom absolvovať ...

Test spotreby:Na vlaňajšom autosalóne v Ženeve debutovalo Audi A3 druhej generácie. Tento rok sme sa tam vybrali práve na ňom. Zvolili sme najlacnejšiu verziu (884 400 Sk) s naftovým motorom 1,9 TDI vo vybavení Attraction s cieľom absolvovať trasu z Bratislavy do Ženevy na jednu nádrž. Podmienky skúšky spotreby neboli ľahké - cestou snežilo a motor mal zatiaľ najazdených iba 157 km. Preto sme ho ešte pred štartom z Bratislavy zabehli a na tachometri pribudlo 800 km.

Vlastná trieda

Audi A3 je typickým predstaviteľom športových automobilov pre zákazníkov, ktorým stačí trojdverové auto s ponukou priestoru na úrovni nižšej strednej triedy. Jazdné vlastnosti, komfort a imidž však túto kategóriu prevyšujú. Samozrejme, aj základná cena je vyššia než pri "konzumnej" kompaktnej triede. Druhá generácia Audi A3 zatiaľ existuje iba v športovej trojdverovej karosérii a tomu zodpovedá aj dynamický strih. Okrem zábavy a športu si takéto auto dokáže na seba zarobiť pri dlhých služobných cestách. Práve preto sme na Audi A3 TDI absolvovali cestu do Ženevy. Karoséria má štýl a korózii odoláva dvanásť rokov. Audi A3 má v skutočnosti päť miest na sedenie a tomu zodpovedajúcich päť opierok hlavy. Podľa našich skúseností si pohodlie vychutnajú štyria dospelí, ale odvezú sa aj piati. Na dlhú cestu po Európe je najvhodnejšia dvoj- prípadne trojčlenná posádka. Batožina dvoch dospelých nezaplnila "kufor" (350 l) ani na 75 percent.

Najlacnejšia verzia

Vybavenie Attraction zahŕňa dvojzónovú automatickú klimatizáciu, čelné i bočné airbagy, antiblokovací systém ABS, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické nastavovanie zrkadiel a elektrické ovládanie okien. Ďalšie prvky z príplatkového vybavenia si vyberá zákazník podľa svojich potrieb. Do testovaného modelu sa takto dostalo vyhrievanie sedadiel, stabilizačný systém ESP, lakťová opierka vpredu, držiaky na poháre a perleťová metalíza.

Na dlhej ceste nám chýbal palubný počítač a delené osvetlenie kabíny s lampou na čítanie. Do zoznamu príplatkového vybavenia odporúčame budúcim majiteľom zahrnúť xenónové svetlomety a tempomat. Pohodlie je výsledkom príkladnej ergonómie a vynikajúcich sedadiel. Ani po štrnástich hodinách za volantom nás nebolel chrbát. Prístrojový panel je tak ako pri každom Audi kvalitne spracovaný, s jemným podsvietením, ktoré neťahá oči. Bezpečný podvozok a stabilizačný program ESP nám dodali odvahu k rýchlejšej jazde aj po zasneženej diaľnici. Svoj podiel na bezpečnej jazde má aj posilňovač riadenia. Jeho účinok závisí od rýchlosti, pretože pri vysokej rýchlosti dáva riadenie väčší odpor a v meste zase takmer žiadny.

Tesne pred cieľom

Motor 1,9 TDI (105 k) je v porovnaní s agregátom 2,0 TDI slabší a lacnejší variant, preto je zaujímavý aj pre náš trh. Navyše motor je dostatočne pružný a úsporný. Práve nízka priemerná spotreba 4,9 l/100 km, ktorú udáva výrobca, nás inšpirovala k pokusu prejsť s jednou nádržou (55 l) približne 1100 km. Znamenalo by to priemernú spotrebu 5 l/100 km. Trasa viedla cez Viedeň, Innsbruck, horský priechod Alberg, Bern až do Ženevy. Pri ustálenej rýchlosti 90 km/h a vyslovene úspornej jazde by bol pokus určite úspešný. Nás však zaujímala normálna jazda v reálnych podmienkach. Cez Rakúsko sme dodržiavali rýchlosť okolo 130 km/h. Väčšiu časť cesty až po Innsbruck snežilo, takže ani v Nemecku sme neprekročili rýchlosť 140 km/h. Sneh a horský priechod v Alpách zvýšili spotrebu na 5,8 l/100 km. Vyrovnaná jazda (120 km/h) za slnečného počasia naprieč Švajčiarskom zrazila priemer na 4,6 l. Osemdesiat kilometrov pred cieľom nás okolnosti prinútili pre istotu natankovať. Za výsledok 5,3 l/100 km by sa nemuseli hanbiť ani malé autá. Podstatou Audi A3 1,9 TDI Attraction je úsporný motor, bezpečný podvozok, tichý interiér i kvalitné dielenské spracovanie. Kto si potrpí na výbavu, musí k základu ešte niečo pridať.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Inzercia - Tlačové správy

  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Hygge ako životný štýl
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 722
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 19 921
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 119
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 462
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 119
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 770
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 442
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 271
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 147
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 6 540
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Policajti kontrolujú dodržiavanie protipandemických opatrení na železničnej stanici v Košiciach.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 241-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 361 obetí. Na Slovensku sa skončilo celoplošné testovanie, platia nové opatrenia.

6 h
Dočasný prezident Policajného zboru SR Peter Kovařík.

Bez opozície by neprešiel.

16 h

Druhé plošné testovanie za sto miliónov dosiahlo toto.

Neprehliadnite tiež

Vybuchla sopka

Láva sa valila 1600 metrov dolu svahom.

4m
Vakcína od firmy AstraZeneca.

Obmedzenie dodávok oznámila minulý týždeň.

10m
Odnášanie obete pandémie z nemocničnej izby v brazílskom Manause.

Parlament dostal desiatky podnetov na odvolanie prezidenta, ktorý podceňuje Covid-19.

16m

Chcú,aby všetci eritrejskí vojaci okamžite opustili sporný región Tigraj v Etiópii.

38m