trase bariéry, s cieľom vytvoriť si stratégiu pred pojednávaním Medzinárodného súdneho dvora, ktorý sa má touto otázkou zaoberať na budúci mesiac. "Nediskutujeme o zmenách trasy oplotenia a nepríde k zmenám na základe požiadaviek Palestínčanov alebo Spojených národov, vrátane tých zo súdu," citovala Šarona jeho kancelária.
Zákonnosť výstavby bariéry, ktorú odsúdilo medzinárodné spoločenstvo, bude 23. februára predmetom pojednávania Medzinárodného súdneho dvora (ICJ) v Haagu, ktorý nasleduje po rezolúcii Valného zhromaždenia Organizácie Spojených národov. Palestínčania považujú bezpečnostnú bariéru za krádež svojho územia a predčasné vytýčenie hraníc budúceho palestínskeho štátu, zatiaľ čo podľa Izraela má bariéra, ktorá v určitých častiach zasahuje hlboko na územie okupovaného Západného brehu, zabrániť prenikaniu palestínskych samovražedných útočníkov na jeho územie.
Podľa Šarona sa každá nová diskusia o trase bariéry bude konať "iba ako výsledok interného izraelského rozhodnutia", hoci priamo nevylúčil možné zmeny pri jej výstavbe. Podľa správ médií predstaví izraelský minister spravodlivosti Tommy Lapid kabinetu plány skrátenia bariéry o 200 kilometrov a zaistí, aby sa prísne držala tzv. zelenej línie, ktorá oddeľuje Izrael od Západného brehu. Takýto plán má ušetriť približne pol miliardy amerických dolárov a umožniť Izraelu lepšie obhájiť svoj postoj pred ICJ, uviedli médiá. Hoci súd môže vysloviť iba svoj poradný posudok, ktorý nie je právne záväzný, jeho negatívny verdikt spôsobí Izraelu veľké problémy.