Na obchodnú značku "Made in EU" je podľa odborníkov ešte priskoro

BRATISLAVA 12. januára (SITA) - Britský denník Financial Times v pondelok uviedol , že niektorí predstavitelia Európskej únie chcú zaviesť označovanie produktov vyrobených v členských krajinách pod značkou "Vyrobené v EÚ". Považujú to za logický ďalší kro

k vo svojej snahe o vytvorenie jednotného trhu.

Hoci zatiaľ nie je vôbec isté, či sa to podarí presadiť, zdá sa, že Európskej komisii na tom veľmi záleží. V decembrovom internom dokumente načrtla tri možnosti: od dobrovoľného až po povinné označovanie. V európskych obchodných kruhoch však vyvoláva alternatíva povinného označovania všetkých výrobkov značkou EÚ veľké obavy, pokračuje Financial Times.

Predstavte si zákazníka v lepšom tokijskom obchode. Zbadá napríklad elegantné drahé kožené topánky. Vezme si ich do rúk a pozrie sa na podrážky. No namiesto toho, aby tam bolo napísané - tak ako očakáva - "Made in Italy", nájde tam značku "Made in EU". Pre marketingových odborníkov je to takmer komerčná samovražda.

Jeden z expertov pre Financial Times vyhlásil, že pri budovaní značiek a predaji produktov zohrávajú obrovskú úlohu predstavy, ktoré majú zákazníci o jednotlivých krajinách. Ďalší argumentuje, že Európska únia nemá z marketingového hľadiska nijakú osobitosť potrebnú pre vytvorenie značky. Existuje len krátko, určite nie dostatočne dlho na to, aby si vytvorila nejaké charakteristiky. Je príliš skoro na to, aby sa okolo Európskej únie vybudovala nejaká obchodná značka, cituje Financial Times jedného z marketingových odborníkov.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  2. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  6. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  7. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  8. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  9. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  10. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 438
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 067
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 447
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 243
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 225
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 068
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 388
  8. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 361
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 1 324
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 072

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fiľo: Moja chyba? Ružomberský futbal, mohli sme za to mať veľkú fabriku

Milan Fiľo otvorené rozhovory nezvykne poskytovať.

KULTÚRA

Do Hry o tróny sa vrátila erotika. Inak ide do slepej uličky

Druhá časť novej sezóny priniesla neistý ľúbostný príbeh.