etov súkromnej egyptskej spoločnosti Flash Airlines, ktorej stroj sa krátko po štarte zrútil. Švajčiarsko informovalo, že spoločnosť mala zakázané lietať vo švajčiarskom vzdušnom priestore kvôli "vážnym nedostatkom". Najmenej dve ďalšie európske krajiny uviedli, že lietadlá Flash Airlines mali v minulosti problémy. Egyptské ministerstvo, zodpovedné za oblasť civilného letectva však uviedlo, že všetky súkromné lietadlá sa pravidelne podrobovali kontrolám. Lietadlo malo podľa vyjadrenia predstaviteľa Flash Airlines nový motor, ktorý mu namontovali len v marci.
Francúzsko smúti za 133 svojimi obyvateľmi, ktoré pri nešťastí lietadla typu Boeing 737 zahynuli. V Paríži sa na zádušnej omši zúčastnilo okolo dvetisíc ľudí. V mešite v Šarm al-Šajchu sa zas konali modlitby za 13-člennú egyptskú posádku. Katastrofa bola doterajším najhorším leteckým nešťastím pre Francúzsko. "Celé rodiny sú vyhladené," napísal Le Journal du Dimanche, zatiaľ čo Le Parisien bol stručnejší s titulkom: "Tragédia". Francúzsko vyslalo do Egypta špeciálneho podmorského robota a vojenskú loď, aby pomohli pri pátraní po telesných pozostatkoch obetí. Pri ich identifikácii budú pomáhať aj francúzski špecialisti na analýzy DNA.
Okrem francúzskych turistov a egyptskej posádky, boli na palube Boeingu, ktorý mal problémy pri štarte a krátko na to sa zrútil do mora, aj jedna Japonka a jedna Maročanka. Egyptská polícia uzavrela po nešťastí známy záliv Naama pri letovisku Šarm al-Šajch po dobu trvania pátracích operácií. Záchranárske tímy zbierajú do malých sietí osobné predmety pasažierov, úlomky lietadla. Aj spoločnosť Beoing vyslala do Egypta svojho experta, aby prešetril príčinu havárie. Výrobca lietadlo dodal egyptským aerolíniám v roku 1992, odvtedy bolo vo vzduchu takmer 18 tisíc letových hodín. Paríž aj Káhira vylučujú terorizmus a za najpravdepodobnejšiu príčinu havárie považujú technickú poruchu.