Londýn 16. decembra (TASR) - Hŕby reklamných letákov v poštových schránkach, pred dverami aj na schodoch priviedli britskú ekologickú firmu na spásonosný nápad - prepojila výrobcov a zákazníkov tak, aby sa letáky dostali do rúk len tých, ktorí o ne stoja a prestalo sa tak plytvať papierom.
Letáky totiž otravujú nielen ľudí, ale aj životné prostredie. Britská organizácia ochrancov životného prostredia Planet Arc prišla na spôsob, ako zákazníkov roztriediť.
Vytvorila totiž zvláštnu službu, u ktorej sa zákazníci môžu zaregistrovať buď cez internet alebo telefón. Služba potom oznámi firmám, ktoré majú na starosť roznos letákov, kto o ich služby stojí a kto nie.
James Kelly z organizácie Direct Marketing Asociation sa domnieva, že tento nápad je plne v súlade so záujmami firiem, ktoré by šli sami proti sebe, keby ľuďom posielali niečo, o čo nestoja.
"Z hľadiska firiem je to jednoducho plytvanie," dodáva James Kelly.