Londýn 11. decembra (TASR) - Vianočná reklama začína s útokom na srdcia a peňaženky príliš skoro a príliš razantne vyvíja nátlak na rodičov - cez ich deti, tvrdí waleská politička Anne Jonesová, ktorá sa rozhodla bojovať za obmedzenie vianočnej reklamy zameranej na deti.
Poslankyňa regionálneho waleského parlamentu varuje pred tlakom, ktorému sú vystavené deti, ale aj ich rodičia, najmä tí z nižších príjmových skupín.
Rodičia môžu podľa nej samozrejme vypnúť televízor, keď v ňom bežia reklamy, ale dnešná reklama si svoju obeť nájde a bez váhania útočí na city aj päťročných detí.
Rozsah reklamných aktivít zameraných na deti je v Británii obrovský. A obrovskému tlaku sú vystavení aj rodičia, aby deťom kúpili najvychytenejšiu hračku.
Pani poslankyňa preto vyzvala svojich kolegov v parlamente, aby prijali reštrikčné opatrenia, ktoré by regulovali reklamu aspoň do decembra.