V USA dávajú deťom mená podľa luxusných značiek

Washington 11. decembra (TASR) - "Ikea, dávaj pozor na svojho bračeka Armaniho!," kričí matka na svoju hrajúcu sa dcéru. Paródia na reklamný šot? Nie, ...

Washington 11. decembra (TASR) - "Ikea, dávaj pozor na svojho bračeka Armaniho!," kričí matka na svoju hrajúcu sa dcéru. Paródia na reklamný šot? Nie, v USA totiž čoraz viac rodičov pomenúva svoje deti podľa slávnych značiek.

Z dievčenských mien našli svoje uplatnenie v reálnom živote napríklad Pepsi či Nivea, z chlapčenských zase Whisky, alebo Timberland (značka obuvi). V roku 2000 dostalo 24 amerických dievčat meno Porsche. V tom istom čase sa v krajine narodilo 269 dievčat s menom Chanel.

O tom, že módna značka Armani je ešte populárnejšia, svedčia aj nasledovné čísla: týmto meno sa môže popýšiť 273 chlapcov a 298 dievčat.

Päť Američaniek oslovujú ich najbližší menom Ikea a 353 dievčat nosí meno po značke áut - Lexus.

Dizajnérske mená a značky sú u rodičov podľa psychológa Clevelanda Evansa z univerzity v Bellevue v Nebraske veľmi obľúbené. Ako pripomína, s niektorými značkami si človek ihneď asociuje krásu prípadne bohatstvo.

V registri mien si totiž svoje miesto našli aj Dior, či LďOreal, pričom niektoré deti pomenovali dokonca podľa konkrétnych parfumoch - Infinity, či Obsession.

Ďalší novorodenci v USA a Kanade dostali do vienka meno podľa limonády, či minerálnej vody, ako napríklad Fanta, či Evian. Deti dokonca pomenúvajú aj podľa švédskej značky matracov - Duxiana.

V anglicky hovoriacich krajinách neexistuje zákon, ktorý by akýmkoľvek spôsobom obmedzoval používanie vlastných mien, uviedol Evans.

Legálne je všetko, čo sa skladá z písmen z abecedy. Tiež sa nemusí prihliadať na to, aby sme menom rozlíšili pohlavie dieťaťa. A hoci takéto nezvyčajné mená používa menej než jedno percento celkovej populácie, odborníci hovoria, že tento trend je vzostupný.

12 mic juh

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 826
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 771
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 598
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 559
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 209
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 035
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 848
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 001
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 020
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 874

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Spolupracuje aj s firmou Apple. Peniaze na výskum ale nedostal

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.