Washington 11. decembra (TASR) - "Ikea, dávaj pozor na svojho bračeka Armaniho!," kričí matka na svoju hrajúcu sa dcéru. Paródia na reklamný šot? Nie, v USA totiž čoraz viac rodičov pomenúva svoje deti podľa slávnych značiek.
Z dievčenských mien našli svoje uplatnenie v reálnom živote napríklad Pepsi či Nivea, z chlapčenských zase Whisky, alebo Timberland (značka obuvi). V roku 2000 dostalo 24 amerických dievčat meno Porsche. V tom istom čase sa v krajine narodilo 269 dievčat s menom Chanel.
O tom, že módna značka Armani je ešte populárnejšia, svedčia aj nasledovné čísla: týmto meno sa môže popýšiť 273 chlapcov a 298 dievčat.
Päť Američaniek oslovujú ich najbližší menom Ikea a 353 dievčat nosí meno po značke áut - Lexus.
Dizajnérske mená a značky sú u rodičov podľa psychológa Clevelanda Evansa z univerzity v Bellevue v Nebraske veľmi obľúbené. Ako pripomína, s niektorými značkami si človek ihneď asociuje krásu prípadne bohatstvo.
V registri mien si totiž svoje miesto našli aj Dior, či LďOreal, pričom niektoré deti pomenovali dokonca podľa konkrétnych parfumoch - Infinity, či Obsession.
Ďalší novorodenci v USA a Kanade dostali do vienka meno podľa limonády, či minerálnej vody, ako napríklad Fanta, či Evian. Deti dokonca pomenúvajú aj podľa švédskej značky matracov - Duxiana.
V anglicky hovoriacich krajinách neexistuje zákon, ktorý by akýmkoľvek spôsobom obmedzoval používanie vlastných mien, uviedol Evans.
Legálne je všetko, čo sa skladá z písmen z abecedy. Tiež sa nemusí prihliadať na to, aby sme menom rozlíšili pohlavie dieťaťa. A hoci takéto nezvyčajné mená používa menej než jedno percento celkovej populácie, odborníci hovoria, že tento trend je vzostupný.
12 mic juh