okamžite prevzal iniciatívu a žiadal od ministrov zásadnú zmenu prístupu. Zároveň obvinila kabinet, že zatajuje vážne nedostatky, ktoré zabránia využívať štrukturálne fondy už od 1. januára budúceho roku. "Vláda a najmä kompetentní ministri sa neustále vyhovárajú a hovoria dookola o nových termínoch a nových harmonogramoch," vyhlásila Beňová, podľa ktorej sa v budúcom roku naplní obava z nízkeho čerpania fondov EÚ. Schopnosť využiť fondy ovplyvní aj množstvo peňazí, ktoré dostaneme po roku 2006 v ďalšom rozpočtovom období únie.
Chyby v príprave na eurofondy vidí Beňová už od začiatku. Národný rozvojový plán, ktorý určuje oblasti použitia fondov, dala vláda vypracovať súkromnej firme ProRegio, hoci už predtým Brusel v 25 stranách pripomienok odmietol jej Národný plán regionálneho rozvoja. Chýba informačný a monitorovací systém, bez ktorého nemôžme čerpať ani euro a ktorý Česi už dva roky skúšajú. Nie je ukončený operačný program pre ľudské zdroje, pretože ministerstvo práce v pôvodnom návrhu rátalo s úradmi práce, ktoré zanikajú. Vláda nezapojila komerčné banky, čo ohrozuje obce a malých a stredných podnikateľov. V koncepcii ministerstva financií sa hovorí o úrokových sadzbách 7,5 až 11 percent pri spolufinancovaní projektov v ČR budú 3,5 až 5 %.
Kvôli nesplneným podmienkam v príprave na čerpanie fondov stále nie je možné zverejniť výzvy na podávanie projektov. Výzvy musia byť zverejnené tri mesiace pred implementáciou, čo dokazuje, že od januára nemôžme začať využívať štrukturálne fondy. Nový zákon o verejnom obstarávaní neobsahuje podmienku vypísať pri projektoch nad 200 000 eur medzinárodný tender a zverejniť ho vo vestníku EÚ. Ak tieto podmienky nedodržíme, Brusel môže pri kontrole žiadať vrátenie peňazí. SR nemá podľa Beňovej legislatívu pre štrukturálne fondy a kohézny fond. Upozornila, že súčasťou našich zákonov stále nie je šesť základných nariadení EÚ, upravujúcich podmienky čerpania do roku 2006.