mentu a rakúskej vlády, ktorí argumentovali, že by situácia inak viedla k neobmedzeným tranzitom nákladných vozidiel cez Rakúsko. Výsledkom by bolo značné poškodzovanie životného prostredia v rakúskych Alpách. Hlavnými bodmi dohody sú zákaz tranzitu nákladných vozidiel najviac znečisťujúcich životné prostredie, neobmedzený tranzit pre „čistejšie“ nákladné autá, aplikácia dohody na celé územie Rakúska a stanovený počet tranzitných bodov, ktoré by mali byť udeľované pristupujúcim krajinám.
Systém ekobodov funguje na základe každoročného udeľovania celkového počtu bodov krajinám, z ktorých nákladné automobily potrebujú prechádzať cez Rakúsko. Vždy, keď konkrétne nákladné vozidlo prechádza Rakúskom, potrebuje sa na základe množstva emisií oxidov dusíka preukázať určitým počtom bodov. Teda čím väčšmi autá znečisťujú životné prostredie, tým viac ekobodov musia na tranzit použiť.
Na základe novej dohody budú vozidlá najviac znečisťujúce životné prostredie (tie, čo potrebujú 8 a viac bodov) v roku 2005 vylúčené z premávky. Okrem iných opatrení sa zaqvedú aj kvóty na staršie vozidlá a autá znečisťujúce životné prostredie zo skupiny 6, 7 alebo 8 bodov.