ľkej Británie, Francúzska a Nemecka. Zástupcovia Rady ministrov sa v stredu večer nezúčastnili na plánovanom stretnutí s poslancami Európskeho parlamentu. Hlavnou príčinou bola neschopnosť zástupcov 15 krajín únie dohodnúť sa na spomínanom probléme.
Najväčšie obavy z nového návrhu má Veľká Británia, ktorá predpokladá, že obmedzenie tranzitu cez Rakúsko bude mať negatívny vplyv na jej dopravný priemysel. Tento zákaz sa totiž bude týkať dopravných prostriedkov, ktoré vo veľkej miere znečisťujú životné prostredie, teda ovplyvní väčšinu nákladných áut. Francúzsko a Nemecko na druhej strane preferujú otvorenie tohto problému po ďalších diskusiách.
Kým Európsky parlament má v úmysle vydať zákaz tranzitu cez Rakúsko pre takzvanú skupinu ťažkých nákladných vozidiel číslo 8, Rada ministrov chce zavedenie menej reštrikčných opatrení, teda zákaz tranzitu len pre vozidlá spadajúce do skupiny číslo 9. Ďalšou spornou otázkou je, ktorá skupina nákladných vozidiel by mala povolenie na prechod Rakúskom v období rokov 2004 až 2006 bez reštrikcií kvótami.
Na základe takzvaného systému ekobodov, ktorý bol zavedený po vstupe Rakúska do EÚ roku1995, existujú kvóty na počet nákladných vozidiel, ktoré majú povolený tranzit cez Rakúsko. Tento systém však platí iba do konca tohto roka a Rakúsko preto vynakladá pri rokovaniach veľké úsilie na dosiahnutie uspokojivého výsledku. Zo systému ekobodov vyplýva, že prepravcovia, ktorí chcú prejsť Rakúskom, musia mať na tranzit špeciálne povolenie. Posledná príležitosť dospieť k dohode bude v utorok 25. novembra. Európsky parlament a Rada ministrov EÚ budú mať ešte pred týmto termínom samostatné mítingy.