Dallas 8. novembra (TASR) Zatiaľ čo si väčšina Američanov uťahuje opasky a pripravuje sa na ťažké ekonomické časy, väčšina jej zbohatlíkov si užíva, ako sa len dá.
Podľa prieskumu, do ktorého agentúra The Institute For Luxury Home Marketing zapojila 4000 bohatých domácností, iba 36 percent najbohatších Američanov má v úmysle utrácať menej peňazí ako zvyčajne.
Zostávajúce dve tretiny si však od úst odtŕhať nemienia a plánujú výdavky na kúpu rýchlych a luxusných áut, drahých klenotov a exotické dovolenky.
Prieskum zistil, že v minulom roku 84 percent respondentov vynaložilo najmenej 1000 dolárov na najmodernejšiu elektroniku pre svoje domácnosti, kým 68 percent kúpilo šperky, ktorých cena sa pohybovala viac ako 1000 dolárov.
Z ďalších výsledkov prieskumu vyplýva, že 81 percent boháčov minulo viac ako 1000 dolárov na kúpu obrazov, orientálnych kobercov či starožitností, 65 percent si nakúpilo drahé zahraničné dovolenky a nakoniec viac ako polovica si kúpila za tisíce dolárov exkluzívne značky vín a šampanského.