Vo svete je migrácia schopných redaktorov a moderátorov z jednej televízie do druhej bežným javom. A nekupujú ich len giganty CNN či BBC. Mnohokrát dokáže menšia televízia získať hviezdneho novinára do svojich radov. Tým, že mu ponúkne lepší plat, lepšie výrobné podmienky, vlastnú reláciu a lukratívny vysielací čas.
Kupovanie v tomto zmysle sa začalo tento rok aj na Slovensku. Znamená to, že sa konečne začal vytvárať konkurencieschopný trh, kde zanedlho nemusí dominovať jediná televízia, Markíza. TA 3 má stabilný okruh divákov, Richard Rybníček stanovil smelé plány verejnoprávnej televízie, Joj získala väčšie pokrytie na Slovensku a Markíza ponúka stabilitu. Z toho si každý, kto sa rozhodne pre zmenu, vyberie.
To, či sa zmeny oplatili, sa síce uvidí až po zavedení peoplemetrov (elektronického merania sledovanosti programov), kvalitu môže posúdiť každý televízny divák dnes. Dámy a páni, čo sa pre zmenu domovskej televízie rozhodli, šli vždy do lepšieho, pochvaľujú si.