SME

Európsky parlament za plnú liberalizáciu železničnej dopravy

BRUSEL 23. októbra (SITA/Reuters) - Európsky parlament (EP) podporil vo štvrtok radikálny plán úplnej liberalizácie železničnej dopravy v Európe, ale projekt ide ďalej, ako sú ochotné zájsť jednotlivé členské krajiny Európskej únie (EÚ). Parlament schváli

l úplnú liberalizáciu nákladnej železničnej dopravy do roku 2006 a osobnej železničnej dopravy do roku 2008. Členské štáty však liberalizáciu osobnej železničnej dopravy pravdepodobne nepodporia kvôli obavám, že súkromní dopravcovia uprednostnia zisk na úkor investícií a bezpečnosti.

"Bol by som veľmi prekvapený, keby ministri podporili celú pozíciu parlamentu," povedal pre agentúru Reuters europoslanec Dirk Sterckx. "Ale Európsky parlament vyslal jasný signál, kam chce, aby sa uberal železničný sektor."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ministri dopravy členských krajín sa zaviazali, že nákladnú železničnú dopravu liberalizujú do roku 2008, čo je o dva roky neskôr, ako zamýšľa EP. To by prinútilo železničných dopravcov, ako sú francúzsky SNCF a nemecký Deutsche Bahn, aby sprístupnili železničné trate konkurenčným železničným spoločnostiam.

Ministri opomenuli citlivejšiu otázku osobnej železničnej dopravy, keď Francúzsko, Belgicko a Luxembursko hlasovali proti navrhovanej legislatíve.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  6. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  8. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 099
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 790
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 512
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 428
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 677
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 593
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 250
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 859
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Tréner Martin Dendis na lavičke slovenskej hokejovej reprezentácie do 18 rokov.

Osemnástka môže zabojovať o tretie semifinále v rade.


Peter Vretenička
Stanislav Lobotka (vľavo) a Sebastian Esposito v zápase Serie A SSC Neapol - Empoli FC.

Ak sa to Lobotkovi podarí, tak budú naňho navždy spomínať.


Oliver Okuliar.

Ako vyzeral týždeň slovenských hokejových talentov v zámorí.


Marián Michalovský
Tréner Vladimír Országh na lavičke Slovenska v príprave na MS v hokeji 2025.

Slovenskí hokejisti odohrajú dvojzápas s Českom v Porube.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu