Londýn 5. októbra (TASR) - Ak nabudúce v reštaurácii náhle pocítite nevysvetliteľné nutkanie objednať si lákavú fľašu Bordeaux, príčinou môže byť hudba od Beethovena.
Štúdia britských vedcov totiž ukazuje, že trocha klasickej hudby môže hostí presvedčiť, aby si kúpili vyberanejšie kávy, drahšie vína či exkluzívnejšie dezerty.
Výskumníci z univerzít v Leicesteri a Surrey presvedčili jednu reštauráciu, aby 18 večerov po sebe striedala ticho, popovú hudbu a klasiku, informuje dnešné vydanie novín Observer.
Počas dní, keď hrala klasická hudba - skladby Beethovena, Mahlera a Vivaldiho - vynaložili zákazníci na večeru viac peňazí, najmä na "prepychové" produkty ako káva, dezerty, prvotriedne vína a predjedlá.
Podľa psychológa Adriana Northa, ktorý výskum viedol, sa ľudia pri klasickej hudbe cítia kultivovanejšie a intelektuálnejšie. Preto je viac pravdepodobné, že minú peniaze za veci, ktoré spájajú s vyššou vrstvou.
Pri inej štúdii North ukázal, že hraním nemeckej alebo francúzskej hudby možno stravníkov primäť k tomu, aby si kúpili víno z príslušnej krajiny, dodáva Observer.