SME

O bratislavské letisko sa zaujímajú štyria investori

Záujem prejavili americká firma Glenealy International, ktorá spolupracuje na prevádzke napríklad letiska v Manchestri, piateho najväčšieho v Európe, juhoamerická spoločnosť Aeropuertos Argentina 2000, aerolinky Austrian Airlines a viedenské medzinárodné

BRATISLAVA – Vláda sa chystá predať najväčšie slovenské letiská. Hoci privatizácia sa má rozbehnúť budúci rok a ešte nebol vypísaný žiadny tender, už teraz majú na ministerstve dopravy predbežné ponuky štyroch zahraničných investorov.

Záujem prejavili americká firma Glenealy International, ktorá spolupracuje na prevádzke napríklad letiska v Manchestri, piateho najväčšieho v Európe, juhoamerická spoločnosť Aeropuertos Argentina 2000, aerolinky Austrian Airlines a viedenské medzinárodné letisko Vienna International Airport.

Každý z nich má záujem v prvom rade o rýchlo sa rozvíjajúce bratislavské medzinárodné letisko, ktoré dnes prepravuje trikrát viac pasažierov ako pred desiatimi rokmi. Vyťaženosť tohto letiska by mala v budúcich rokoch rásť ešte rýchlejšie.

Po otvorení hraníc a po dostavaní rakúskej časti chýbajúcej diaľnice začne totiž Bratislava priamo konkurovať blízkemu Schwechatu. Ten je dnes plne vyťažený a má najvyššie poplatky pre aerolinky v celej Európe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: 18.9.2003 www.sme.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  6. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  8. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 105
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 840
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 135
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 419
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 838
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 597
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 238
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 859
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ľudia protestujú proti násiliu v Kašmíre.

Zranenia pri útoku utrpelo najmenej 17 ďalších osôb.


TASR
Palestínčania na koridore Necarim, ktorý oddeľuje severnú časť Pásma Gazy od južnej.

Izrael pokračuje v útokoch.


TASR
Hustopeče nad Bečvou.

Železničná trať, na ktorej sa havária stala, je stále mimo prevádzky.


TASR
Auto, ktoré našli pri prieskume vraku USS Yorktown, ktorý padol počas druhej svetovej vojny.

Loď sa potopila v júni 1942.


Sportnet

Útočník Komety Brno Kristián Pospíšil.

Slovák cíti krivdu po faule od Lukáša Sedláka z Pardubíc.


Tréner Martin Dendis na lavičke slovenskej hokejovej reprezentácie do 18 rokov.

Osemnástka môže zabojovať o tretie semifinále v rade.


Peter Vretenička
Oliver Okuliar.

Ako vyzeral týždeň slovenských hokejových talentov v zámorí.


Marián Michalovský
Peter Frühauf.

Spolupráca fungovala skvelo po celé dva roky, povedal hlavný tréner.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu