Bratislava 6. septembra (TASR) - Spoločnosť priateľov Zeme (SPZ) z Košíc dnes v Bratislave na Kamennom námestí usporiadala stretnutie s občanmi, na ktorom odsúdila zavádzajúcu reklamnú kampaň spoločnosti St. Nicolaus Nevratný obal šetrí čas a peniaze.
Ako informoval internetový denník Changenet cieľom akcie pod názvom Odnaučme St. Nicolaus klamať spotrebiteľov bolo informovať občanov, že pri kúpe výrobkov v nevratnom obale platí za obaly dvakrát. Raz pri kúpe a druhýkrát za jeho prepravu na skládku a likvidáciu. Cena obalu na celkovej cene 0,7 litrového balenia nápojov tak predstavuje približne 6 korún. Obaly výrobkov majú v súčasnosti svojou váhou až 35 percentný podiel na váhe všetkého odpadu vyprodukovaného na Slovensku za rok.
Podľa aktivistu SPZ Ladislava Hegyiho pri opakovane používaných obaloch platí spotrebiteľ len za ich vymytie, amortizáciu a manipuláciu. Náklady spotrebiteľa na jednu vratnú 0,7 litrovú fľašu sa pohybujú na úrovni 70 halierov. Priemerný počet použití jednej vratnej fľaše je 20 až 40 obehov.
SPZ podala podnet na St. Nicolaus za zavádzanie spotrebiteľa na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Tá podnet postúpila Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej inšpekcii, ktorá St. Nicolaus zaviazala nepoužívať propagačný nápis na obaloch svojich výrobkov.
Akcia SPZ je súčasťou kampane Zachráňme vratné obaly, znížime znečistenia z obalov.