ie sa uvádza, že SR tieto prostriedky vynaložila od januára 2002 do júna 2003. Vláda na zlepšenie imidžu Slovenska v EÚ vyčlenila až 40 mil. Sk. Z tejto sumy by mala šesť miliónov Sk ešte dostať firma Avitoba Press, s.r.o. , ktorá vyrába informačné obrazové a textové materiály a propagačné predmety. Ďalších sedem miliónov dostane agentúra B+Advertising, ktorá vyhrala súťaž na prezentáciu Slovenska v Škandinávii, Veľkej Británii a Írsku a svoj projekt začne realizovať v októbri.
MZV muselo zrušiť ďalšie dva tendre na zabezpečenie programu v ostatných štátoch EÚ, pretože prihlásení nesplnili požadované kritériá. Opakované verejné súťaže uzavrú asi v novembri, preto ministerstvo navrhuje, aby ich víťazi už nepropagovali SR ako kandidáta, ale zabezpečili oslavy nášho prijatia do únie v máji 2004. Dvom víťazným uchádzačom rezervovali rovnako po sedem miliónov Sk.
Slovensko sa už v EÚ predstavilo prostredníctvom rôznych podujatí, ktoré organizovali naše zastupiteľské úrady. Súčasťou komunikačnej stratégie boli aj kultúrne akcie, medzi nimi napríklad výstava obrazov slovenských umelcov na sekretariáte komisára pre rozširovanie EÚ Güntera Verheugena. Slovensko bolo úspešné aj v rámci prezentácie Stredoeurópskej kultúrnej platformy v júni v gréckych Aténach. SR sa tiež podieľala na spoločných predstaveniach kandidátskych krajín vo Viedni, Haagu, Ríme a v Berlíne, kde ponúkala ochutnávku slovenských špecialít, kultúrny program a informačné prospekty.