Londýn 4. septembra (TASR) - Talianska klenotnícka firma Bulgari zaplatila bližšie neurčenú sumu britskej spisovateľke Fay Weldonovej (69), ktorá na oplátku uviedla názov "sponzorskej spoločnosti" nielen v názve svojho najnovšieho románu (The Bulgari Connection), ale ešte mnohokrát na jeho stránkach.
Literátka, pre ktorú znamenali prostriedky nečakaný nový zdroj príjmov, bola zrejme s podmienkami tak spokojná, že výrazne prekročila zmluvne stanovený počet 12 zmienok o firme v spomínanom diele. Netajila však sklamanie, že šperky v hodnote troch miliónov DEM, ktoré jej prepožičali na prezentáciu knihy, musela bezodkladne a v plnom rozsahu vrátiť.
Pôvodne malo celý náklad spomínaného diela autorky viacerých bestsellerov tvoriť iba 750 výtlačkov určených výlučne pre zákazníkov klenotníckej firmy, nakoniec však bude román dostupný na knižnom trhu vo Veľkej Británii i v USA.
Spisovateľkin agent Gilles Gordon však považuje komerčný úspech v danom prípade za odrazový mostík k "ďalším métam". Podľa jeho slov sa možno obrátiť na celý rad iných významných spoločností, ako Disney, Levis alebo McDonaldďs s tým, že spisovateľka je pripravená uviesť ich názvy (prípadne produkty) v ďalšom diele. ... a zrejme nie grátis.