Praha 3. septembra (TASR) - V Českej republike dnes odštartovali rozsiahlu reklamnú kampaň zameranú proti rasizmu. Hradená je z fondu Phare Európskej únie. Česká televízia a súkromná TV3 budú v jej rámci vysielať minútové šoty, ktoré provokatívnou formou zosmiešnia priaznivcov neonacistického hnutia.
Do kampane sa zapoja aj niektoré denníky a viacero firiem, uviedla Česká televízia. Ústredným motívom kampane je anglická verzia sloganu "Buďte dobrí na svojho miestneho nácka". Veta zobrazuje neonacistu ako človeka, ktorý nie je hoden obdivu, naopak sám potrebuje pomoc. nemeckí tvorcovia klipov a českí autori tlačenej verzie chcú ovplyvniť predovšetkým tínedžerov.
Rasistické hnutie, ktoré si zakladá na sile, zosmiešňujú. Hlavným cieľom kampane je upozorniť českú verejnosť na stále zhoršujúci sa problém neonacizmu, na xenofóbiu a na nevraživosť voči utečencom v krajine. Reklamná kampaň je súčasťou rozsiahleho projektu, v rámci ktorého vznikajú napríklad osnovy protirasistickej výchovy žiakov.
(spravodajkyňa TASR Dana Meissnerová) vk žab