Keď sa tento rok na primátorský post dostal socialista Bertrand Delanoe, prisľúbil Parížanom, že premení ulice mesta, preplnené autami, na "civilizovaný priestor". Svoj prísľub začal realizovať už v auguste prvou etapou projektu ozdravenia Paríža, v rámci ktorej sa zriadilo sedem kilometrov špeciálneho 4,5 metrov širokého pásu pre autobusy, taxíky a bicykle, pričom do konca októbra má pribudnúť ďalších 34 kilometrov.
Pokračovanie tejto etapy, ktoré Delanoe označil za "nepríjemné, ale správne" opatrenie, je naplánované na rok 2002, kedy majú vzniknúť nové kilometre. Projekt má rozpočet 209 miliónov frankov, vrátane miezd pre stovky policajtov, ktorí v súčasnosti vysvetľujú nové trasy aj obmedzenia a vyberajú pokuty.
"Chcem bojovať proti znečisťovaniu ovzdušia, ktoré ubližuje všetkým Parížanom, najmä deťom a starším ľuďom," vyhlásil nový primátor a dodal, že bojovať proti hegemónií áut je jeho povinnosťou.
Prvá etapa ozdravenia Paríža má dva ciele - zjednodušiť verejnú a alternatívnu dopravu a zároveň natoľko znepríjemniť život automobilistom, že začnú nechávať svojich štvorkolesových miláčikov v garáži a budú využívať mestskú dopravu.
Podľa doterajších prieskumom sa motoristi, ktorí predstavujú len jednu štvrtinu Parížanov zúčastňujúcich sa na doprave, využívajú až 94 percent ciest hlavného mesta.
Najväčšiu radosť z nových autobusových pásov majú motocyklisti, pre ktorých sa tak naskytla príležitosť pre skutočne rýchlu aj keď nedovolenú jazdu. Ak sa im však nepodarí vyhnúť policajtom, odnesie si to ich peňaženka. Táto navonok nevinná zábava milovníkov motocyklov si už vyžiadala hospitalizáciu Yvesa Contassota, primátorovho starostu za Stranu zelených. Contassota zrazila motorka tesne po stretnutí s predstaviteľmi polície, ktorých žiadal o sprísnenie pokút voči motocyklistom.
Po mesiaci je veľmi ťažké zhodnotiť celý projekt, keďže mnoho Parížanov ešte dovolenkuje mimo mesta a doprava nie je taká rušná, prvá skúška preto príde o týždeň, keď sa život v Paríži vráti do starých koľají. Okrem bežných motoristov však už projekt kritizujú zásobovacie služby, ktorým sa kvôli novým opatreniam znížil počet parkovacích miest.