Po piatich hodinách posádka znova uviedla do chodu motory lode. V dôsledku ich zlyhania sa loď s nákladom 100.000 ton ropy stala neovládateľnou a hrozilo, že sa rozbije o pevninu v oblasti nórskeho Severného mysu.
Kapitán plavidla, ktoré je klasifikované ako moderné, požiadal hneď ráno po poruche o pomoc vo forme odtiahnutia lode. Cisternová loď sa pri pokojnom počasí približovala k pobrežiu vzdialenému 22 kilometrov rýchlosťou dva kilometre za hodinu. Vlečná loď by k nej dorazila najskôr za desať hodín. Obdobný prípad zaznamenali v oblasti v roku 1998, vtedy požiadal o odtiahnutie ruský tanker Moskva s dvojitým dnom.
Svetový fond na ochranu prírody (WWF) zopakoval po zverejnení incidentu požiadavku na zmenu trás pre ropné transporty v ekologicky citlivých polárnych vodách na sever od Nórska. "Mali sme tentoraz jednoducho obrovské šťastie," komentoval udalosť hovorca organizácie. Rovnako aj pre Severné a Baltické more žiadajú ochranári sprísnenie ochranných podmienok pre silno expandujúce ropné transporty z Ruska.