
Silvia Šuvadová o Stonovi (ktorý je na hornej snímke vľavo): „Film Takí normálni zabijaci som videla ako prváčka na VŠMU a pri odchode z kina som bola plná dojmov, bol veľmi silný. Hovorila som si: Waw, Oliver Stone, to je režisér! Vtedy som nemohla ani len tušiť, že s ním o dvanásť rokov budem nakrúcať reklamu.“ Vpravo na snímke je režisér reklamy pre Japoncov Peter Nýdrle. Na snímke dole je slovenská herečka s Placidom Domingom. Pred týždňom sa v najväčšej opere v Los Angeles Dorothy Chandler uskutočnila premiéra opery Don Giovanni v jeho produkcii a scénografom tam bol bývalý spolužiak Silvie Šuvadovej z VŠMU Boris Kudlička, ktorý je uznávaným umelcom v Poľsku, kde žije a robí scénografiu umeleckých diel. Domingo a Šuvadová sa spolu odfotografovali na dozvukoch po popremiérovej recepcii, kde sa spolu zabávali do pol piatej ráno. FOTO – ARCHÍV
Silvia Šuvadová si v Amerike zahrala s Oliverom Stonom. Ide o režiséra kultovej snímky Takí normálni zabijaci, nakrútil aj filmy The Doors, Platoon či JFK s Kevinom Costnerom. Šuvadová a Stone hrali spolu v reklame na nový typ DVD firmy Panasonic. Stone tam bol, pochopiteľne, hlavnou hviezdou, Japonci ho zbožňujú práve pre kultových „zabijakov“. Aj v reklame režíruje troch hercov. Mimo nakrúcania sa zhovárali najmä o Slovensku, Silvia režisérovi vysvetľovala vzťahy krajín bývalého Československa: „Zaujímalo ho to, Američania majú radi zaujímavé osudy, nové informácie, chcú poznať súvislosti.“
Tie sa Stonovi vysvetľovali o to ľahšie, že reálnym režisérom reklamy bol Peter Nýdrle, Američan českého pôvodu. Spolupracuje na reklamných kampaniach najpopulárnejšej a najbohatšej moderátorky sveta Oprah Winfreyovej či na videoklipoch osobností ako Eric Clapton a Rod Stuart. „Mňa si vybrali klienti, dostala som sa tam konkurzom. Môj agent im poslal fotografie, keď sa dozvedel, že hľadajú herečku.“ Na väčšie castingy tohto typu prichádza okolo tridsaťtisíc fotografií. V prvom kole sa vyberie asi tristo kandidátov a do druhého kola sa pozývajú približne päťdesiati. „Z nich nakoniec vyberú piatich finalistov, ktorí sa dozvedia až deň pred nakrúcaním, či nakrúcajú, alebo nie. Je to pomerne náročné. Ľudia tu tak žijú, chodia každý deň na konkurzy.“
To, koľko za reklamu zarobila, Silvia ešte odhadnúť nevie. „Za nakrúcanie reklamy nedostanete veľké peniaze, peniaze prichádzajú za vysielanie v televízii. V januári som robila obrovskú reklamu na kontaktné šošovky a za nakrúcanie som tiež nedostala veľa peňazí. Stále mi však chodia šeky za vysielanie. To, či bude pre mňa Panasonic veľký balík, zistím neskôr.“ Reklama je určená na trh v Mexiku, Kanade a Európe. Je možné, že sa dostane aj na Slovensko: „Závisí od Japoncov, ako sa rozhodnú. Či je pre nich Slovensko zaujímavý trh, alebo nie. Teoreticky to možné je a údajne sa to klientom tak páčilo, že to chcú vysielať aj v Amerike. Reklama na kontaktné šošovky, čo som robila, sa vysiela na celom svete.“
Silvia Šuvadová zatiaľ žije z peňazí za reklamy, sústreďuje sa však najmä na herecké konkurzy. „Deväťdesiat percent úspechu je dobrý agent.“ Začínala spoluprácou so štyrmi, piatimi menšími agentúrami, vo štvrtok však podpísala zmluvu s väčšou: „Jej klientom je aj bývalý James Bond Roger Moore, reprezentuje hviezdne mená. Konkurz bol náročný, po prvom stretnutí som absolvovala druhé, kde ma jednomyseľne schválilo päť agentov. Na hodinovom rozhovore sa ma pýtali na moje profesionálne túžby a sny, čo chcem v živote dosiahnuť.“ Overovali si ju dva dni, oslovovali každého, u koho bola na konkurze, s kým spolupracovala: „Potom mi zavolali so slovami – Silvia, vitaj na palube.“
Chcú ju predstaviť ľuďom, čo robia Jamesa Bonda a Silvia si od novej zmluvy veľa sľubuje: „V Hollywoode sú tri najväčšie agentúry, ktoré zastupujú megastar. Dostať sa tam, je cieľ všetkých. Keď obsadzujú do filmu Toma Cruisa, v jednom balíku s ním dodávajú ďalších piatich hercov. Do tej agentúry si vás vyberajú, kupujú sami. A keďže stredných agentúr, takých, s akou som teraz podpísala zmluvu, nie je veľa, ďalším z mojich krokov bude už jedna z tých troch najväčších.“ (Smiech.)
(dam)